Grissini - włoskie mini chlebki / paluchy

Składniki:
-opakowanie suchych drożdży
- 200 ml wody lub mleka,
- około 370 g mąki ,
- 50 ml oleju
- 1 łyżeczka cukru  i soli
Przyprawy, zioła do obsypania np. kminek, sezam, gruboziarnista sól, mak
Do miski wsypujemy przesianą mąkę oraz wodę, olej, drożdże, sól i cukier. Wyrabiamy ciasto ręcznie lub mikserem. Odstawiamy w ciepłe miejsce na około 20 minut. Po tym czasie możemy podzieli na części i dodać do ciasta przyprawy czy zioła, lub podzielić na malutkie kawałki o wadze około 8 gr i rolować pluchy. U mnie mała pomocnica zajęła się tym zadaniem. Była to świetna zabawa dla córki a ja w tym czasie mogłam robić inne rzeczy, bo malutka sama zrolowała prawie wszystkie paluchy :) ja tylko podzieliłam ciasto na małe cząstki.
Gotowe paluchy wykładamy na blachę pokrytą papierem do pieczenia, wstawiamy do nagrzanego piekarnika do 180 st - termoobieg, czas pieczenia to 10 minut  po czym sprawdzamy jak nasze przekąski, ja już po tym czasie pilnowałam żeby za mocno się nie zrumieniły , w sumie 12 minut pieczenia.
Wspaniała przekąska zamiast tłustych chipsów.








Komentarze