Panzerotti - mini pizza

Są goście jest impreza, miały być pierożki włoskie panzerotti ale w ostatniej chwili stwierdziłam, że nie chce mi się lepić pierogów i wyszły mini pizze. Ciasto fajne, sprężyste i elastyczne po upieczeniu mięciutkie w środku.
Z podanej ilości składników wyszło 18 sztuk - porcja dla 4 osób. Plus dwa z nutellą dla córki.
Bardzo prosty i przyjemny przepis dla nielubiących pracować z ciastem drożdżowym - ja do takich ludzi należę i staram się robić jak najprościej.




Składniki na ciasto:
- 0,5 kg maki,
- około 350 ml ciepłej wody,
- 1 łyżeczka suchych drożdży,
- 0,5 łyżeczki płaskiej cukru,
- 0,5 łyżeczki z górką soli,
- około 3- 4 łyżki oleju
Wszystkie składniki mieszamy w misce, wodę dolewamy na końcu partiami do momentu aż ciasto ładnie się połączy. Ciasto wyrabiamy przez chwilę, a jak macie małego pomocnika to dłuższa chwila mu nie zaszkodzi. U mnie małe rączki ugniatały, wałkowały i rozciągały ciasto więc miałam chwilę dla siebie. Po wyrobieniu ciasto dzielimy na 9 części odkładamy na około 1 godzinę w ciepłe miejsce, przykrywamy ściereczką.


Sos pomidorowy:
- 1 puszka całych pomidorów bez skórki,
- pół cebuli,
- 2 ząbki czosnku,
- olej do smażenia,
- bazylia, oregano,
- sól, pieprz, papryka ostra
- szczypta cynamonu
- cukier  od 0,5 łyżeczki do 2 łyżeczek
Na rozgrzaną patelnie z olejem wykładamy poszatkowaną cebule, gdy się zeszkli dodajemy pokrojony czosnek, chwilę smażymy. Dodajemy pomidory i przyprawy - smażymy na małym ogniu aż rozpadną się pomidory. Pamiętajcie o szczypcie cynamonu bo super podkręca smak. Cukier dodajemy na końcu - ja miałam kwaśne pomidory więc sporo cukru dosypałam. Gdy przestygnie blendujemy.


 Farsz:
- kulka mozzarelii - pokrojona w kostkę,
- jedna parówka sojowa - pokrojona w cienkie plasterki,
- kilka pieczarek pokrojonych w plasterki i podsmażonych z połówką cebuli - odparowanych,
- pomidory suszone - pokrojone w kawałki

Każdą kulkę rozgniatamy na placek, nakładamy troszkę sosu i składniki farszu : po trochu sera, parówki, pieczarek, pomidorków. Zwijamy w rulon i przekrajmy na pół.
Gotowe kawałki układamy na papierze do pieczenia i wstawiamy do nagrzanego piekarnika do 180 st, smarujemy roztrzepanym jajkiem lub roztopionym masłem.
Pieczemy około 22 minut ( po upływie 15 minut podkręcamy piekarnik do 200 st).
Podajemy z sosem pomidorowym i czosnkowym



 Sos czosnkowy:
- jogurt naturalny grecki około 1 szkl.
- 2 -3 łyżki śmietany,
- 2-3 łyżki majonezu,
- sól, pieprz, szczypta cukru,
- 2-3 ząbki czosnku,
- kilka kropli cytryny,
- koperek
Wszystkie składniki mieszamy i można jeść.


Komentarze