Tort urodzinowy

Nie potrafię ładnie przybierać tortów ale z tego jestem zadowolona :p


Moja mała córeczka w tle opróżnia dzbanuszek z czekolady, bo przecież pomocnicy należy się nagroda:P

Biszkopt:
- 8 jaj
- 14 łyżek mąki pszennej
- budyń śmietankowy
- 16 łyżek cukru
Białka ubić na sztywną pianę, dodawać cukier do rozpuszczenia dalej ubijając. Pod koniec ubijania dodać żółtka - delikatnie wymieszać, dodać mąkę i budyń, delikatnie połączyć. Wylać na blaszkę piec około 35-45 minut - do suchego patyka w tem. 160st przez pierwsze 15 minut po czym zwiększyć temperaturę do 170 st.


Masa czekoladowa:
- 6 żółtek
- około 0,5 szkl. cukru
- 200 g masła
- 2 łyżki alkoholu
- kakao ( około 3-4 łyżki)
Żółtka ubijać na parze z cukrem aż będą puszyste i białe, dodać cukier i dalej ubijać, pod koniec dodać kakao. Masło utrzeć na puch, ubite i ostudzone żółtka dodawać do masła dalej ubijając pod koniec dodać alkohol.

Masa śmietankowa:
- serek mascarpone jedno opakowanie
- około 400 ml śmietanki 36%
- cukier waniliowy
Do ubitej śmietanki dodać serek i cukier.

Do przełożenia:
wiśnie z syropu, dżem porzeczkowy, borówkowy, morelowy lub inny
rozpuszczona czekolada gorzka + 1 łyżka oleju w kąpieli wodnej
 i truskawki do dekoracji.


Biszkopt przekroiłam na 3 części.
I placek- krem czekoladowy + wiśnie
II placek krem czekoladowy + wiśnie
II placek - dżem krem z serka.
Napis zrobiłam wlewając rozpuszczoną czekoladę do rulonika z papieru do pieczenia, a dookoła tort polewałam czekoladą z sosjerki.

Komentarze