Muffinki czekoladowe z buraka

To jest mój hit od pierwszego spróbowania.
Zaczęłam od ciasta czekoladowego z burakiem pieczonego w blaszce, ale znalazłam w domu zapas papilotek i w końcu wykończyłam wszystkie. Ciasto jest pyszne, wilgotne i mocno czekoladowe.
Składniki:
- około 400 g ugotowanych obranych buraków,
- 100 g kakao,
- około 300 g mąki
- 250 ml oleju
- 5 jajek
- szklanka cukru
- wanilia
- odrobina proszku do pieczenia -można pominąć
- szczypta soli




Wykonanie:
ugotowane buraki zmiksować z olejem, jeśli będzie za gęste to dodać jajko, pozostałe jajka zmiksować na puch, dodając cukier. Do mokrej masy dodać mąkę, sól, kakao, wanilię, proszek do pieczenia, Delikatnie wymieszać, wyjdzie piękny kolor i niesamowity zapach.
Przelać albo do jednej blach albo nakładać łyżką do papilotów. Piec około  godziny w zależności od piekarnika w temp. 180 st., jeśli w formie muffinek to około 15 minut. Trzeba sprawdzać ciasto patyczkiem,
Czasami dodaję do środka kawałki gorzkiej czekolady, orzechy, migdały, wiśnie ze słoika.
W poprzednim roku dodawałam pyszny dżem z czarnej porzeczki, który robiłam ale już zjedzony.
Polecam bo ciasto jest pyszne - szczególnie dla fanów czekoladowych łakoci.





A tak wygląda ciasto  z keksówki - mniam














Komentarze