Czerwony ryż z warzywami.

Dużo ostatnio słyszałam o czerwonym ryżu, szczególnie o jego właściwościach zdrowotnych ale i walorach smakowych dlatego dzisiaj w roli głównej czerwony ryż.
Składniki:
- czerwony ryż,
- 2 marchewki,
- brokuł,
- kalafior,
- zielony groszek,
- ser halloumi lub tofu
- sól, pieprz, papryka ostra,vegeta
- cebula, olej
Składniki na sałatkę:
- 2 pomidory,
- 3 ogórki,
- pęczek rzodkiewki,
- szczypior,
- koper,
- sól, pieprz, szczypta soli,

1, Nastawiamy wodę na ryż, bo według przepisu na opakowaniu powinien gotować się około 25 minut. Wkładamy go na wrzącą i tylko lekko osoloną wodę.
2. Smażymy pokrojoną cebulę na oleju, gdy się zrumieni wrzucamy warzywa, chwilę smażymy po czym przykrywamy pokrywką i dusimy około 10 -15 minut w zależności od lubianej przez nas twardości warzyw. Doprawiamy przyprawami bardzo skromnie, bez ziół żeby poczuć smak ryżu ale dlatego też, że ser w moim przypadku halloumi nadaje smak.
3. Ser kroimy w plastry lub kostkę i smażymy na patelni grillowej.
4. Sałatka: obieramy pomidory, ogórki, kroimy w kostkę oraz w plastry rzodkiewkę, dodajemy pokrojony szczypior i koper, przyprawiamy.
5. Pyszne i pożywne danie gotowe w 25 minut.

Podczas gotowania wydzielał się delikatny  zapach troszkę podobny do ryżu basmati, jednak smak miał zupełnie inny. Rozczarowałam się troszkę bo producent opisał, że wyczuwalny będzie orzechowy posmak, niestety ja go nie poczułam. Mimo wszystko zjadłam go ze smakiem i w ramach urozmaicenia swojej diety polecam jako posiłek węglowodanowy przed treningiem, szczególnie tym, którzy na co dzień poddają swój organizm wysiłkowi fizycznemu.

Komentarze