Kluseczki jaglane

Moje dziecko było bardzo zdziwione, że w kluseczkach jest smażona cebula i czosnek. Nie wiadomo czy lepiej kłamać wmawiając dziecku fałszywe składniki czy mówić i patrzeć jak się dziecko zniechęca do dania. Tym razem postanowiłam przyznać się co w czym jest i tak jak przewidziałam nagle danie stało się już nieatrakcyjne :). Ja z mężem zjadał z wielką ochotą .

Składniki:
- 2 woreczki ugotowanej kaszy jaglanej w wywarze grzybowym (kaszę  gotowała 20 minut)
- 1 podsmażona cebulka i 2 ząbki czosnku
- sól, pieprz
- około 100 g pokruszonego białego sera
- około 3 łyżki maki ziemniaczanej
- mąka pszenna na oko
- 1 jajko

Wszystkie składniki wymieszać, mąkę dodawałam stopniowo. Moje kluski były gęste ale nie dały się formować dłońmi więc rolowałam je na dwóch dużych łyżkach przekładając z jednej na drugą.
Wrzucać na wrzącą ,osoloną wodę z łyżką oliwy . Gotować około 2-3 minuty od wypłynięcia.
Podawałam obsypane serem białym i kleksami śmietany. Myślę , że pasowałby do nich sos grzybowy lub pomidorowy z cieciorką.

Komentarze